Mazāk domāt, vairāk braukt

Royal Enfield Super Meteor 650

Skatos, ka šis mans personīgais blogs laika gaitā ir kļuvis par motociklu blogu. Bet kā nu ne, visas savas tehniskās domas es sarakstu Kursors.lv un šeit paliek tikai tās tēmas, kas manu rudo dvēseli skar vistuvāk.

Šī vasara paskrēja tik strauji, ka es pat īsti nepaspēju iesākt savu piekto motosezonu, kā tā jau bija noslēgusies. Šogad ar savu moci nobraucu smiekla 88 kilometrus. OK, bija arī pa kādam testu mocim, tomēr kopumā šogad ar motociklu īsti pabraukt nesanāca un šo problēmu es izlēmu risināt... nopērkot vēl vienu motociklu.

Kāpēc tikai 88 kilometri?

Pabraucot ar dažādiem motocikliem un dažādos apstākļos, esmu secinājis, ka personīgi man visvairāk ar motociklu patīk ceļot. Mani motoceļojumi uz Albāniju, Bulgāriju, Horvātiju un Rumāniju atstājuši lielisku pēcgaršu un nagi niez doties nākamajā ceļojumā bez īsta galamērķa. Tomēr šādai ceļošanai vajag laiku un šovasar tas gluži vienkārši man nebija pieejams pietiekamā daudzumā. Aizvadījām Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkus, un vasara jau bija pamatīgā pusē. Vēl dažas iepriekš saplānotas ģimenes aktivitātes un klāt jau 1. septembris, kad atkal uz pusgadu kļūstu par bērnu privāto šoferi. Nejēdzīgi, bet it is what it is.

Yamaha Tenere 700

Bet kāpēc tu ar moci nebrauc ikdienā? Tas ir jautājums vietā, taču esmu secinājis, ka ar manu Yamaha Tenere 700 es negribu mīcīties pa pilsētas sastrēgumiem. Tas ir augsts mocis un es uz tā joprojām nejūtos ērti šaurās vietās un mainīgā reljefā. Braukt tālus ceļus pa šosejām gan nav nekādu problēmu, bet man šis nav ērts mocis ikdienas braukšanai. Un tā kā ar testa Yamaha MT-09 es jau pirmajā vakarā braši šļūcu caur liepilsētas sastrēgumiem, problēma nav manī. Nu, labi, daļēji.

Yamaha Tenere 700

Kāpēc es nopirku Royal Enfield Super Meteor 650?

Pienāca rudens, Tenerei akumulators jau bija izņemts un noglabāts siltā pagrabā, un ieskatījos ss.lv vai tur nav kaut kas interesants uzradies. Klikšķinājos līdz pamanīju, ka pārdošanā par labu naudu ir Royal Enfield Super Meteor 650 kruīzeris. Pie tam nevis pliks, bet jau savā tūrisma aprīkojumā ar vējstiklu un ērtāku sēdekli. Pasiekalojos par bildēm un aizvēru ciet sludinājumu.

Un tā sākās manas dvēseles mokas. Vairākas dienas pēc kārtas atgriezos pie sludinājuma un atcerējos, cik ļoti man tas motocikls patika gan no Latvijas Gada motocikls konkursa testiem, gan mana testu brauciena. Vēl dažas dienas pamocījos un aizbraucu pie dīlera (tas bija demo mocis) apskatīties dzīvajā to moci un izmest kādu līkumiņu. Jep, tas mocis izskatās un brauc tieši tāpat, kā man bija palicis atmiņā. Vienkārši un saprotami. Dienu vai divas vēlāk aizrakstīju pārdevējam, lai izstāda rēķinu par šo moci un tā es kļuvu par nu jau divu moču īpašnieku.

Jā, bet kāpēc tieši šo motociklu?

Tāpēc, ka Super Meteor 650 ir vienkāršs klasiska paskata motocikls, kas ir ērti zems un salīdzinoši komfortabli braucams. No mana testa laikiem atceros, ka ar to man nebija baigā diskomforta braukt pa pilsētu un arī atbraucot mājās ar šo sarkano skaistuli, sapratu, ka, jā, šis būs labs ikdienas braukšanas mocis. Nu, paskat, cik šis motocikls ir skaists!

Royal Enfield Super Meteor 650

Protams, ir interesanti pabraukt ar visādiem kosmiskiem motocikliem, kas aprīkoti ar automātiem, dinamiskajām piekarēm, aklo zonu sensoriem u.c. modernu maģiju, tomēr tie nav motocikli, kurus es vēlos pirkt un uzturēt. Man advancēto tehnoloģiju pietiek manā ikdienas “darbā” un motociklēt es gribu ar kaut ko visnotaļ vienkāršu un analogu. Man tomēr motociklēšana ir par braukšanu nevis visādiem spīguļiem un grabuļiem. Arī mana Tenere ir vienkāršs motocikls un manos tālajos ceļojumos es šo vienkāršību novērtēju, jo tas ir mocis, kas ir dikti uzticams. To pašu es sagaidu arī no Royal Enfield, kas ar savu ap 4600 km nobraukumu principā ir tikai viegli iebraukts aparāts.

Royal Enfield Super Meteor 650

Arī šo motociklu es gribu iemēģināt ceļojumos. Iesākumā izmetīšu kādu apli tepat pa Latviju vai Baltiju un ja viss būs kārtībā, došos tālākā ceļojumā kaut kur vēl nezinu kur. Jaudas man pietiek un arī vējstikls ir tālākos braucienos vajadzīga lieta. Atliek vien pa ziemu piepirkt kaut kādas somas, jo ceļojumos esmu radis paņemt līdzi mantu minimumu (tostarp, telti). Tāpat vajag izvilkt telefona uzlādi pie stūres un uzskrūvēt QuadLock stiprinājumu telfona navigācijai. Vairāk es ar šo moci negribu izvirst aksesuāru ziņā. Es beidzot gribu vienkārši mazāk domāt un vairāk braukt.

Mazāk domāt, vairāk braukt

Jā, šī varētu būt nākamās motosezonas mantra. Ar domāšanu var nodarboties starpsezonas laikā, bet, kad laukā ir vasara, ir jāsēžas uz moča un jābrauc. Tā, lai nepastarpināti var just motora vibrācijas, smaržas, vēju, lietu un piedzīvojumu garšu.

*** Kristaps Skutelis [email protected]